
Kedvezményzett neve: Prügy Község Önkormányzata
A projekt megnevezése:
EGÉSZSÉGÜGYI ALAPELLÁTÁS INFRASTRUKTURÁLIS FEJLESZTÉSE PRÜGY KÖZSÉGBEN
Támogatás összege: 60.000.000 Ft
Támogatás mértéke: 100%
A PROJEKT AZONOSÍTÓ SZÁMA: TOP-4.1.1-15-BO1-2016-00038
A projekt kezdete: 2017. 08. 01.
A projekt befejezése: 2020. 03. 31
Összegzés az ajánlatok elbírálásáról,
az egészségügyi - orvosi rendelő felújításával kapcsolatos
dokumentáció Letölthető *.pdf
Ajánlattételi
felhívás és dokumentáció: Letölthető
Közbeszerzési dokumentumok: Letölthető
*.zip
Közbeszerzési
eljárás megindításának dokumentumai:
Letölthető
*.zip
 |
Képgaléria |

Képgaléria
Prügy Borsod-Abaúj-Zemplén megye
délkeleti részén Magyarország egyik legkisebb
tájegységének a Taktaköznek a középpontjában helyezkedik
el, a Tisza folyótól észak-nyugatra. A Taktaköz
a Tiszától a Harangodig terjedő kistáj, északkeleten
a Hegyalja lejtőivel, délnyugaton a Sajó alsó
szakaszával érintkezik. Ez a terület a folyószabályozás
előtt a Tisza ártere volt, kisebb része alacsony
ármentes terület, enyhén hullámos síkság. A település
közúton könnyen megközelíthető a 37-es útról letérve
Szerencstől délre haladva alig 10 km-re, míg Tokajtól
is mindössze 20 km-re található. A települést
elkerülte az iparosítás, mely ma már előnyt jelenthet,
hiszen nincsenek környezetszennyező ipari beruházások,
ami nagyban segítheti a Taktaköz és Prügy legnagyobb
erősségének, a mezőgazdaságnak és az induló idegenforgalomnak
a kibontakozását. Prügy település lakónépessége
a Központi Statisztikai Hivatal (továbbiakban
KSH) 2014. év végi adatai alapján 2.492 fő volt.
A KSH adatai alapján 2014-ben 495 fő volt munkanélküliek
száma Prügy településen, mely az akkori lakosság
közel 19,86 %-át tette ki. Településünk jelentős
munkanélküliséggel sújtott. A foglalkoztatás szempontjából
leghátrányosabb helyzetűek közé sorolhatóak a
21-25 év és a 36-40 év közötti korosztály, majd
őket követi az 26-30 év közöttiek, de az 31-35
év közötti korosztály foglalkoztatása is alacsony
volt a településen. Országos adatok szerint a
foglalkoztatott nők aránya kevesebb, mint a férfiaké.
Ennek egyik oka, hogy a gyermekvállalás miatt
több nő van az inaktívak között (CSED, GYES, GYED,
GYET). Térségünk az ország egyik legtöbb problémával
küzdő területe. A rendszerváltást követő gyors
változások miatt magas a munkanélküliség, a népesség
egy jelentős hányada az átlagtól leszakadva él.
Kiemelt probléma az alulképzettség, ami rontja
a munkaerő piaci esélyeket. A létbizonytalanság
könnyen vezet fásultsághoz, az életcél elvesztéséhez.
Kialakulhat a „segélyből élés” mentalitása,
amely szintén demotiváló hatású, illetve hozzájárul
az egészségi és mentális állapot kialakulásához.
A szegénység számos társadalmi tényező által meghatározott,
összetett jelenség, okai között szerepel többek
között a megromlott egészségi állapot. Prügy Község
Önkormányzata háziorvosi és házi gyermekorvosi,
fogorvosi és védőnői szolgálatot működtet annak
érdekében, hogy a község felnőtt és gyermek lakosainak
az egészségügyi ellátáshoz való jog hozzáférhető
legyen. A háziorvosi szolgálat ellátási körzetébe
tartozó lakosságszám: 2 649 fő. Prügy községben
az orvosi ellátás a törvényi előírásoknak megfelelően
működik. Megfigyelhető a magas munkanélküliség
és a bizonytalan jövőkép miatt lakosaink mentális
és egészségi állapotának romlása, melyet a településen
a közgyógyellátásra jogosultak száma is alátámaszt.
Az egy védőnőre jutó gyermekek száma 2013-ben
73 gyermek volt, mely az akkori lakosságszámnak
a 2,9 %-a. A védőnői tanácsadó rendelkezik a méhnyakrákszűréshez
szükséges minden eszközzel, melyet a TÁMOP 6.1.3./A
Pilot jellegű szűrőprogramok (védőnői méhnyakrákszűrési,
illetve vastagbélszűrési programok) kiterjesztésének
támogatása című kiemelt projekt keretében szereztek
be a fejlesztésre kerülő védőnői tanácsadó részére.
A fejlesztéssel érintett szolgáltatás érvényes
működési engedéllyel és OEP finanszírozási szerződéssel
rendelkezik. A fejlesztéssel érintett épületben
jelenleg háziorvosi és házi gyermekorvosi, fogorvosi
és védőnői szolgálat és gyógyszertár működik,
illetve az emeleten szolgálati lakás található.
A beruházás megvalósításával a gyógyszertár területe
nem érintett, annak felújítását más forrásból
kívánjuk biztosítani. A meglévő épület az 1960-as
évek végén épülhetett. Az eltelt időben nagyobb
felújítás és átalakítás nem történt, csak a hibaelhárítási
munkákat végezték el. Az épület már elhasználódott,
a burkolatok elkoptak, a gépészeti és elektromos
hálózat már már balesetveszélyesek. Az épület
nincs akadály mentesítve, a helyiség kapcsolatok
nem felelnek meg a kor előírásainak. Az egészség
megelőzés, a gyógyítás már nagyon nehezen oldható
meg az épületben. Az orvosoknak, asszisztenseknek,
védőnőknek nincs öltözőjük, nincs személyzeti
vizesblokkjuk. Az épületben található egészségügyi
szolgáltatók rendeltetésszerű működéséhez és fenntartásához
nélkülözhetetlen a felújítás, átalakítás valamint
az akadálymentesítés. Az épületben dolgozó szakemberek
számára, a munkájukhoz szükséges törvény által
előírt feltételeket, a 60/2003. (X.20.) ESzCsM
rendelet és a 49/2004 (V.21.) SZCSM rendelet iránymutatását
betartva kívánjuk biztosítani projektünk keretében.
Célunk az háziorvosi és fogorvosi rendelő, a védőnői
szolgálat és a dolgozók lakhatását biztosító szolgálati
lakás korszerűsítése, felújítása, az egészségügyi
szolgáltatások magasabb színvonalának megteremtése.
Projektünk keretében szakembereink részére eszközöket
is kívánunk beszerezni, melyek nagymértékben segíteni
fogják mindennapi munkájukat és munkavégzésükhöz
nélkülözhetetlen. A beszerezni kívánt eszközök
vagy elavultak, vagy nem állnak rendelkezésre.
A beruházás eredményeként létrehozunk egy korszerű,
modern, minden igényt kielégítő komplex akadálymentesítéssel
ellátott épületet, mellyel megteremtve az infrastrukturális
hátteret azon tevékenységek és feladatok ellátásához
szakemberink részére, mely feltétele annak, hogy
javítsuk lakosaink mentális és egészségügyi helyzetét.
Célunk az egészségügyi alapszolgáltatás minőségi
és hatékonysági javítása, mindenki számára elérhetővé
tétele, a szolgáltatás megfelelő intézményi hátterének
biztosításával, mely segít a foglalkoztatási szint
további növekedésében. Az egészségügyi prevenciós
szolgáltatásokat, a szűrővizsgálatokat a mozgásukban
erősen korlátozott személyek jelenleg kevésbé
veszik igénybe, annak érdekében, hogy a jövőben
a részvételük ezeken biztosított legyen, az épület
komplex akadálymentesítése megtörténik a beruházás
keretében. Projektünk keretében megvalósuló infrastrukturális
fejlesztések hozzájárulnak a Semmelweisz Tervben
és az „Egészséges Magyarország 2014-2020”
című Egészségügyi Ágazati Stratégiában foglalt
célkitűzések megvalósulásához. A beruházás során
új közös bejáraton keresztül közelíthető majd
meg a háziorvosi rendelő a fogorvosi rendelő a
védőnői tanácsadói rendelő és a gyermekorvosi
rendelő. A bejárathoz, a mozgáskorlátozottak részére
rámpa készül. Az épület Szabadság utca felé fedett
külső bejárat készül.( itt lehet tárolni a babakocsikat)
A külső közlekedőre a fedett bejáraton keresztül
jutunk az épület utcai oldalán( dél). Az épület
déli főbejárati oldalán a mozgáskorlátozottak
részre a egy férőhelyes parkoló készül. A fő bejárathoz
új 5%-os rámpákat készítünk, kerékvetőkkel és
korláttal, az épület déli oldalán. A bejárati
ajtó műanyag rendszerű, középen felnyíló szakipari
fal, egyik szabadnyílása 90,00cm legyen a magassági
mérete 210cm. Az ajtólap üvegezése a padlószinttől
30,00cm magasságban fog kezdődni. Az üvegezett
felületeket 150cm magasságban elhelyezett kontrasztos
jelzésekkel fogjuk ellátni. A küszöb 2,00cm magas
és legömbölyített lesz. Az összes kezelőszerv
85,00cm és 110,00cm magasságban fog elhelyezkedni.
A gyermekorvosi és felnőtt váróba a közös közlekedőn
keresztül lehet majd bejutni a jobbra lévő közlekedő
folyóson. Egyenesen a gyermek orvosi rendelő,
jobbra a felnőtt orvosi rendelő közelíthető meg.
A közlekedő folyosóból nyílik a mozg.kor.+női
wc, valamint a személyzeti öltöző és szociális
blokk. A férfi wc egység a közös közlekedőből
nyílik. Az 1db fogorvosi rendelő és a védőnői
rendelő egység a közös bejárattól egyenesen illetve
balra található. A várókat, előteret, fedett előteret
és rámpákat vezetősávokkal fogjuk ellátni. A falsarkokra
acél esztétikus sarokvédőket fogunk elhelyezni.
Az előterekben információs táblákat fogunk elhelyezni.
A fogorvosi és a védőnői részen a padló burkolatok
maradnak. A háziorvosi, a fogorvosi rendelő, valamint
a védőnői szolgálat fejlesztésének eredményeként
kívánjuk elérni, lakosaink foglalkoztathatóságának
javítását, az életkörülményeikben rejlő területi
különbségek mérséklését, illetve a társadalmi
összetartozás erősítését. A projektünk megvalósításának
további eredményeként kívánjuk elérni, hogy kiegyenlítődjenek,
illetve javuljanak a most megfigyelhető különbségek.
Projektünk megvalósításával egyenlő hozzáférést
biztosítunk mindenki számára, növeljük a háziorvosi,
gyermekorvosi és fogorvosi rendelő, valamint a
védőnői szolgálat hatékonyságát, ezzel elkerülve
a szegregációs folyamatok beindulását, erősödését.
Projektünk megvalósításával hozzá kívánunk járulni
a háziorvosi szolgálat és védőnői szolgálat által
végzett kötelező népegészségügyi és koragyermekkori
szűrések magasabb színvonalon történő lebonyolításához,
illetve biztosítjuk mindenki számára a szűrővizsgálatokon
való részvételt. Az egészségügyi szakemberek javaslatára
továbbra is megszervezi az önkormányzat egészség
megőrző szűrővizsgálatokat, tájékoztatásokat.
Projektünk célja továbbá a Borsod-Abaúj-Zemplén
megyei Integrált Területi Programjában megfogalmazott
alábbi célokhoz való hozzájárulás: • Térségi gazdasági
környezet fejlesztése a foglalkoztatás elősegítésére
(1. prioritás) • Vállalkozásbarát, népességmegtartó
településfejlesztés (2. prioritás) • A helyi közösségi
szolgáltatások fejlesztése és a társadalmi együttműködés
erősítése (4. prioritás) Projektünk keretében
fejleszteni kívánt háziorvosi és fogorvosi praxis
feladat-ellátási körzete Taktakenézre is kiterjed,
de jelen pályázat keretében ott nem valósul meg
fejlesztés, a település hozzájáruló nyilatkozatát
csatoljuk a támogatási kérelmünk mellékleteként.
Prügy község nem rendelkezik fekvőbeteg ellátással.
Beruházásunkat költséghatékony módon, reálisan
és takarékos költségvetéssel kívánjuk megvalósítani.
A tervezésekor törekedtünk a racionális használatot
biztosító belső kialakításra, a közlekedési területek
minimalizálására, az egyes funkciók legmegfelelőbb
betöltésére és Nyilatkozom, hogy projektünk a
felhívás által elvárt valamennyi esélyegyenlőségi,
környezeti jogszabálynak megfelel, és az energiafelhasználásra,
a projekt környezetének ökológiai állapotára,
a vizek állapotára és a klímaváltozásra nincs
hatással. Nyilatkozom, hogy a projektnek nincs
előrelátható klímakockázata. Nyilatkozom, hogy
a beruházás révén megvalósítani kívánt energiahatékonysági
fejlesztéseket ezen felhívás keretében kívánjuk
megvalósítani, a TOP-3.2.1 felhívásból támogatást
nem veszünk igénybe. Az épületenergetikai korszerűsítések
költségeit, számláit elkülönítetten nyilvántartjuk.
A projektünk megvalósításával hozzájárulunk, hogy
mindenki számára egyenlő hozzáférést biztosítunk
a fejlesztett egészségügyi alapszolgáltatáshoz,
ezzel hozzájárulva a szegregáció ellen küzdelemhez.
Projektünk megvalósításával hozzájárulunk a HEP-ben
megfogalmazott célokhoz, mely szerint mindenkinek
legyen esélye jó minőségű szolgáltatásokra, az
esélyegyenlőtlenséggel küzdő emberek előnyben
részesítését az élet minden területén, függetlenül
attól, hogy nő vagy férfi, egészséges vagy fogyatékossággal
él, milyen a származása vagy az anyagi helyzete.
Projektünk kivitelezése során szem előtt tartjuk,
hogy az esélyegyenlőség minden állampolgár számára
fontos érték. Érvényesítése nem csak jogszabályok
által meghatározott kötelezettség, hanem hosszú
távú érdek is, hiszen azt a célt szolgálja, hogy
Prügy község minden lakosának esélye legyen a
jó minőségű egészségügyi szolgáltatásokra, életminőségük
javítását szolgáló feltételek biztosítására.
Megvalósítás helyszíne:
3925 Prügy, Szabadság u. 2. |